Main menu

Rolling Prenatal

Rolling este o forma de antrenament sigura si deosebit de recomandata in timpul sarcinii, unde, cu ajutorul unei role de spuma, se genereaza un masaj miofascial. Acest gen de miscare nu creste frecventa cardiaca  precum  restul programelor de exercitii, dar are numeroase alte beneficii:

  • reduce durerea
  • imbunatateste circulatia sangelui si drenajul limfatic
  • scade incordarea musculara
  • elibereaza contracturile musculare
  • reduce febra musculara
  • creste mobilitatea si flexibilitatea
  • imbunatateste aliniamentul postural
  • imbunatateste echilibrul
  • favorizeaza recuperarea dupa accidentari
  • poata sa scada riscul de accidentare si diverse complicatii care pot sa apara pe final de sarcina

Aceste beneficii sunt extrem de importante pe masura ce porti greutatea suplimentara a bebelusului!

Majoritatea persoanelor care au practicat la un moment dat rolling, au ajuns la o concluzie comuna –la inceput DOARE !! Dar.. prin exersarea consecventa a exercitiilor de rolling, cauzele care produc durerea (ex. tensiunea si contracturile musculare etc.) se elimina si durerile dispar.

Un studiu recent publicat in  “ Journal of Sports Rehabilitation”  a ajuns la concluzia ca rolling -ul creste semnificativ amplitudinea de miscare si prin combinatie cu stretchingul este CEA MAI BUNA FORMA DE CRESTERE A ELASTICITATII SI FLEXIBILITATII.

Retineti cateva aspecte importante inainte de a face rolling:

  • Evitati rularea partilor osoase articulare
  • Pentru a evita durerea excesiva, rulati in jurul contracturii musculare, inainte sa mentineti presiune statica asupra zonei dureroase. Aceasta va va ajuta sa va obisnuiti gradual cu senzatia de presiune.
  • Mentineti presiunea pe contractura 20-30 de secunde dupa care schimbati zona! Nu insistati prea mult timp in acelasi loc, fiindca, desi este mica probabilitatea, exista riscul sa se formeze vanatai.